tisdag 16 oktober 2012

Sitt ner!

Förra veckan var en lugn träningsvecka med träning helt utan planering och struktur. Nödvändig och skönt efter att gått hårt mot nordiska och där på följande DM, men det räcker med en vecka. Jag kan inte gå alltför länge utan program och utan mål med träningen så det var skönt när det nya programmet damp ner i inkorgen på söndagskvällen.
Fick det nya träningsprogrammet med en enda kommentar från coach G -"Sitt ner när du läser igenom bifogat dokument!"
Med det korta medskicket till programmet så kan ni nog förstå att det var lite pirrigt inför första passet igår kväll, jag visste att det skulle bli rejält med träning eftersom utvärderingen efter NM och DM var att jag måste bli bättre på ryck och stöt, bli starkare i ben och säkrare tekniskt (typ bättre på allt!?).

Första passet var tufft men roligt, kombinationsövningar och mycket lyft från (för mig) tuffa lägen. Svetten sprutade och pumpen jobbade hårt redan efter första övningen, kroppen fick nog mer eller mindre en chock över att börja träna riktigt igen, att köra på ordentligt... men efter några pass har nog kroppen ställt in sig på det med får vi hoppas.
Nästa mål är SM som avgörs i Uppsala den 15 december -10 veckor kvar dit, gott om tid kan tyckas men jag vet att det bara kommer att blåsa till och att det kommer gå fort. Hur som helst så tycker jag att det är skönt att vara igång igen och att få blåsa på ordentligt i träningen skall bli roligt...
Det är bara att hålla i hatten och göra som coach säger, sitta ner... i alla lyft i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar